For at opnå det bedste arbejdsmiljø, er det vigtigt at have en vis orden på sin arbejdsplads. Når der er styr på tingene, bliver der spildt mindst mulig tid på at lede efter manglende nøgler og deslige. Derfor kan alle være mest mulig effektive og jeres arbejde bliver udført bedst muligt.

Hvor er nøglen?

Har du nogle gange svært ved at holde styr på dine nøgler til arbejdet? Langt de fleste har op til flere nøgler, de bruger på deres arbejdsplads og der findes ikke noget mere irriterende end hvis man pludselig står foran en låst dør og mangler den nøgle man skal bruge for at åbne den. Det kan kræve unødvendigt tid at skulle rende frem og tilbage for at finde frem til hvor man har lagt nøglen eller finde frem til dem der sidst brugte den.

For at holde styr på ens nøgler, så bruger man tit nøgleringe. Men på en arbejdsplads, hvor der arbejder mange personer, så kan der også være nogle nøgler som deles mellem de forskellige ansatte. Nogle gange kan en nem måde at holde styr på både nøgler til fællesbrug og ens egne, være nøglesnore.

Skab orden på nøglerne

Det smarte ved nøglesnore er at det gør det langt nemmere at finde en nøgle. For nu kan du også bare kigge efter den lange snor. Hvis du ikke har nøgler, men derimod plastikkort, kan du også finde kortholdere i plastik.

Du kan få lavet en mængde af nøglesnore med firmaets logo på. Giv hver af de ansatte en eller flere personlige nøglesnore. På den måde kan de inddele de nøgler de har, på den mest praktiske måde. For nogle gange har man så mange nøgler, at det ikke gør det nemmere at have dem alle i den samme nøglesnor. I stedet bør de opdeles sådan at de nøgler der bruges til den samme opgave, i den samme bygning, eller hvordan det passer dig bedst med din arbejdsrytmer, er samlet. Derfor kan det være at nogle ansatte har brug for en to, tre nøglesnore. Det kunne også sagtens tænkes at du som chef, kunne have brug for en hel del nøglesnore. Især til eventuelle ekstra nøgler.

Derudover er det også en god ide at have en nøglesnor til de nøgler der bruges af flere ansatte og at have disse hængende et fast sted. Nu ved alle at disse nøgler fast hænger på eksempelvis en knagerække ved siden af chefens kontor og ingen behøver at spilde tid på at lede efter en specifik nøgle eller spørge hvem der brugte den sidst. Derudover bør den være nem at finde hvis man ved en fejl skulle have lagt den fra sig på et bord.

Nøglesnoren kan fungerer som reklame

En nøgle mor er en nem og billig måde hvorpå man kan skabe mere orden og struktur. Derudover kan de også virke som en smart reklame for dit firma. For hvis du selv og dine ansatte bruger nøgleringene uden for hjemmet, så vil andre se firmaet navn og måske tjekke det på internettet. På den måde kan det tiltrække nogle nye kunder.

Bestiller man ekstra nøgleringe kan disse også gives som gaver til de kunder der er i firmaet.

Giv os din mening

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.